tisdag 21 maj 2013

gå och leg dig julia

Tjolahoppsan mina kära vänner!
Idag har jag varit på stan med Sara, Matilda & Amanda. Vi har kikat lite på studentklänningar, balsaker och liknande. Matilda vägledde mig genom sminkhyllorna och pekade ut vad jag borde köpa, Matilda är nämligen oerhört bra på att investera i kvalitetsgrejor. Kan se att hon om några år kommer vara en framgångsrik buisness-lady med hiskeligt mycket pengar. Jag är däremot väldigt snål i själen och drar mig för att köpa saker jag behöver, och har alltid en inre debatt med mig själv om jag ska köpa något för mer än 200kr. Och idag, idag med hjälp av Matildas visdom inom kosmetiskans djupa dalar så köpa jag en foundation som kostade betydligt mer än de 150kr jag brukar lägga ned. Men det var det värt, säger vi.

Förutom det så har min lillebror även lärt sig att smsa. Alltså, han är 9år? Jag är så gammal hjälp. Dock sa mamma att sms bör användas om man har något kort och viktigt att säga, och hittills har jag bland annat fått 10sms varav alla innehåll "Fiskorv". Så helt fullärd är han nog inte, eller diskret från den delen för i samma ögonblick som de sms:en skickades hörde jag ett fnitter från rummet bredvid.
Jag påpekade då för honom att det kostar pengar att skicka sms och såg färgen försvinna ur hans ansikte, hah ta den dagens ungdom.

                                   
Ok, den förtjänade jag kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar