tisdag 22 oktober 2013

hejdå bloggen?


 Dricker Earl Grey te och mår nästan illa för att det är så äckligt (eller nästan: JAG MÅR ILLA). Men jag ska klara det!! Jag ska göra slut på den här förpackningen med Earl Grey te!! I CAN DO IT!!!!

Kan verkligen inte förstå hur jag för bara några år sedan drack detta varje dag och tyckte det var jättegott, det är så beskt och starkt och blä. Nej, never again.

Är så himla envis med sådana här grejer också, förmodligen är detta min extremsnåla sida som tar över. Jag klarar liksom inte av att saker ska kastas när det finns saker kvar, det känns så himla onödigt. Typ om det ligger frukt i fruktskålen hemma som ingen äter, och som bara ligger där och blir brunare och brunare för varje dag så ställer jag mig och kokar marmelad på det. Eller bakar morotsbröd av de torra morötterna, eller gör bananglass av de brunprickiga bananerna. Husmor Julia, till er tjänst.


Har annars haft en supercool dag faktiskt. Vi har påbörjat en ny kurs efter terrorn som var grammatikkursen, och denna gång är det språkhistoria vilket faktiskt verkar riktigt intressant. Historia, ack du vackra ämne. Du förstår mig så mycket bättre <333

Förövrigt, det känns som att allt jag gör på denna bloggen just nu är att svamla massa nonsens? Funderar ganska starkt på att ta bort min blogg inom en snar framtid. Fast jag vet inte än, det är ganska skönt att skriva av sig här ibland. Men ibland blir jag så hiskeligt paranoid att någon ska misstolka min sjuka humor och bli upprörd på riktigt, för det är ju inte kul. Eller jo, kanske lite. Om det är en jobbig person så är det kul. Ni vet sådana där personer som reagerar så roligt när man retar dem att man liksom inte kan låta bli? All in the name of love of course, men ni vet. Ändå. Nu svamlar jag definitivt. Alltså, DET ÄR DET HÄR JAG MENAR.

Jag minns förut när jag faktiskt satt och planerade mina inlägg i förväg och satt och redigerade dem innan jag publicerade dem, nu läser jag inte ens igenom dem. Hehe.
Så vi får se, kanske blir detta det sista inlägget som publiceras i juliadoliens färgstarka kungarike. Men nu är ni förberedda i alla fall utifall det händer.

2 kommentarer:

  1. Hej Jullan! Har precis hittat en nästan precis likadan klänning som jag ärvde från Britta! Något för dig kanske?:) Så jääädra snygg!!

    http://media.redcatsnordic.com/ellos/images/products/normal_2/36-35/36-3564.jpg
    Stora kramar från Elin som skippar facebook ett tag:) KRAAAM!

    SvaraRadera
  2. kan inte du blogga din blogg är så bra

    SvaraRadera