fredag 14 juni 2013

hejdå hum3 & kändisnamn


Hej kära vänner,
nu är studenten över och så även min bitterljuva gymnasietid.
Mest ljuv faktiskt, så ljuv att när jag idag skulle gå och hämta mina betyg grät hejdlöst. Vi ska inte ens prata om det, mamma frågade hur det gått när jag kom hem och jag svarade med ett "... det.. de... det gick... b..b..r..raaaa" och sedan hulkade jag i 20min i vardagsrumssoffan.
Kommer sakna min fantastiska klass och lärare så himla mycket. MEN VI SKA SES JÄMNT har jag bestämt, så tag er i akt kära klasskamrater (om ni läser detta dvs), för från och med nu kommer jag att peppra er med inbjudningar till allt möjligt. Ska hålla mig fast vid tanken på HUM3 lika desperat som Madonna försöker hålla sig fast vid sin ungdom.
Ni kommer aldrig få vara ifred igen.

Så ja, nu börjar mitt "sommarlov/arbetslöshet" tills jag får veta om jag kommit in på universitetet jag sökt eller inte. Jag har tänkt mig att det ska bli 2månader av läsa böcker i stugan, fjällvandra och cykla på äventyr och picknicka varje dag i den svenska sommarsolen. Mitt mål är nämligen att jag ska vara utomhus så mycket som möjligt, då jag under mina 3år i gymnasiet sett mindre solljus än en mullvad. Jag ska springa fri i vildmarken till lärkornas sång och dansa med blomster i håret. Samt försöka starta någon slags rutin och inte sova bort hela sommarlovet som jag alltid gör.
(vem satsar en tjuga på att jag kommer sumpa detta) (jag gör!) (kan behöva en tjuga pga fattig student nu) (vad kostar en varmkorv på ikea?)

Som en avslutning innan jag kastar mig i sängen och sover 14timmar och dreglar på kudden så tänkte jag erbjuda er denna bild som en fredsgåva för att jag varit en sådan dålig bloggare.



               
Kyle MacLachlan som Dale Cooper <3
Det vackraste i världen.

Jag och en kompis hade en diskussion för någon vecka som om hur man uttalar hans namn? Hennes förslag var "Kyle MackLacklan" medans jag sköt fram dubbelhakan och gurglade attraktivt "Kyyle Maschlaschlan". Säger alltid så nu, haha nu låter det som att jag alltid pratar om honom, men det är bara väldigt kul att säga. Hakar upp mig på roliga namn ibland, som när communitychannel på youtube (this video) gjorde en dans och sjöng "Robert DeNiro, Robert DeNiro, Robert DeNiro" så kom jag på mig själv sittandes och nynna på samma låt. Haha jag vet inte varför men det är typ mina favoritsak någonsing? Kan inte längre se en gammal hederlig actionrulle med Robban längre utan att börja skratta? HAHAH ska bli en sådan där läskig person som kallar alla kändisar vid förnamn, imorgon börjar jag kalla Kungen för Kalle. kalle kalle kalle


NEj nu ska jag sova, har inte fått ordentligt med sömn på hela veckan och mitt huvud protesterar å det grövsta. I am no party animal people, jag behöver mina 8timmars sömn.

Guten nacht

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar