söndag 16 juni 2013

min morgontrötta hund




Var tvungen att väcka Stella innan vi skulle ut och gå på långpromenad, extremt nyvaken och sur på mig satte hon sig på hallgolvet och gav mig denna blick. Typ "look what you have done, you evil motherfucker" och sedan lunkade hon sakta ca 10m bakom mig hela promenaden och gäspade. Det såg ut som att jag gick och släpade på henne, och alla som jag gick förbi gav mig blickar som om jag vore djurplågaren nummer ett. Vilket jag absolut inte är?? Jag är den där superjobbiga människan som inte ens klarar av att döda myggor, och dessutom anpassar jag alltid min gångtakt till minus 3000 av vad den vanligtvis är när jag går med Stella (i vanliga fall powerwalkar jag genom livet enligt mina kortare kompisar). Ville klättra upp i ett träd och skrika om hur svårt det är att ha en morgontrött hund.
Har förövrigt aldrig i hela mitt liv träffat en hund som är morgontrött förut.

(Märks det att det är sommarlov när hela mitt liv börjar cirkulera kring min hund?? JA??)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar