torsdag 6 juni 2013

tandhelvete


Hej hej!
Vet ej när jag ska börja känna mig så bekväm med att blogga att jag inte behöver hälsa varje gång?? Jag är inte där än. Inte där än. Där. ÄN. (kursiverad text för maximal dramatik)

Förövrigt alla baler, brännbollsträningar och oh-shit-jag-tar-studenten-snart upplevelser som har hänt sen sist vi sågs, så tänkte jag idag prata om något annat mycket mer cyniskt. Jag känner mig liksom mer bekväm att skriva med det, det är jag och mörkret liksom i ett oheligt äktenskap mot världen. Vi gillar varandra. I de få inläggen där jag faktiskt skrivit om fina saker som har hänt/saker jag gillar, så har jag alltid känt mig så obekväm. Jag kan vara ganska glad och positiv i det verkliga livet, så att säga, men i skriftens värld går det bara inte. Om jag skulle börja skriva "fika med finaste <333" har ni rätten att leta upp mig och skjuta mig. Eller påminna mig hur mycket det kommer att kosta mig med tågkort till Uppsala i höst, det svider ungefär lika mycket i min själ som jag kan tänka mig att dödens sötma utbringar.

Det vi ska tala om, mina damer och herrar, är...
TANDVÄRK!!!

Jag har en visdomstand som ännu inte växt ut, men som ligger helt snett och knuffar på min tand som ligger framför framåt i och med dess framväxt. Detta har skapat ett hål i min mun? Hahaha, alltså jag orkar inte att jag sitter och beskriver mina tandbesvär som någon annan bister pensionär för er, men jag måste dela min smärta. Smärta delad är mindre smärta, då portionsbitarna bara blir mindre MVH matteproffset. Men i vilket fall så har det skapats ett hål rakt in i tandköttet vid min icke-existerande visdomstand, och öppna sår i munnen har ju en tendens att bli infekterade med tanke på att man faktiskt äter MAT?!??!? Så min muns naturliga reaktionsförmåga på detta är att bli skitförbannad och bara moterhfucker visdomstand vi ska nog visa vad som händer när du knuffar på oss, och så har hela jävla överkäken blivit uppsvullen <3333333 Och sårig hahahah ja trodde ni verkligen det tog slut där? NEJ, förutom svullnaden som får mig att se ut som en bloodhound på ena sidan så har även tandköttet spruckit och sårar :)))))


Ritade även en mycket pedagogisk bild på situationen. Har nämligen hört att många konstnärer uttrycker sin inre smärta genom sin konst, channeling their inner sufferings etc. Jag tog nog detta kanske lite mer bokstavligt?

Så ja, var alltså till tandläkaren häromdagen på grund av höll på att dö och satte hemma och grinade på morgonen när jag skulle äta frukost (aldrig ett gott tecken). Och dom bokade in att jag skulle få dra ut min visdomstand den 29de Juli??? DET ÄR JU EVIGHETER DIT?? Och så fick jag någon salva som skulle dämpa svullnaden och så sa de åt mig att trots smärtan försöka borsta 2-3ggr om dagen och framförallt på det inflammerade området? Har precis gjort det och blöder nu katastrofalt i hela munnen och har gråtit i 5min, yay mitt liv <3

Så alla ni som går ut gymnasiet med dåliga betyg och är lite ledsna över detta, tänk på att ni alla fall inte behöver ha uppsvullen käke och prata som en 4åring på er student. Nu ska jag läsa mina omdömen jag fick i 8an i ett försök att få mig själv att må lite bättre, ack 8:an när man var prydlig och aldrig hade skolkat i hela sitt liv. Beskrivs på 3 A4:an om vilket nöje det var att ha mig i klassen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar