tisdag 26 mars 2013

en liten pojke och hans hund


Just nu sitter jag nerbäddad i min säng, under två filtar och med en hög egyptologi-plugg framför mig.
Utanför min stängda dörr kan jag höra hur min lillebror pratar med mina föräldrar,
det är nämligen så att vår hund Stella sover inne hos min lillebror varje natt. Men innan hon får gå upp dit så måste hon gå ut och uträtta sina behov en sista gång, sisådär vid 9 på kvällen. Men då har ju Axel redan gått och lagt sig.

Så, just nu hör jag hur han säger samma sak som han säger varje kväll. "Lovar ni att hon kommer tillbaka sen?" 

Jag vet inte hur gulligt det är, hur mycket min lillebror älskar vår hund. Direkt när han kommer hem ifrån skolan så springer han och möter henne, han kallar henne för Mimmi för att Mimmi är det finaste namn han vet, och på Alla Hjärtans Dag så gjorde han ett kort till henne (som mördar-Stella sen tyvärr bet ett stort hål i).

Och just nu hör jag att han ligger vaken och väntar på att hon ska komma tillbaka.


                               

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar