onsdag 27 mars 2013

saker jag inte förstår mig på

27mars & Saker jag inte förstår mig på:


1. Mina pretentiösa släktingar, som pratar om sina gamla "kärleksintressen". Herregud, kan du inte bara säga ex som alla andra normala människor? Eller ännu bättre: kan vi inte låtsas som att alla i min släkt inte har något kärleksliv, då hela den situationen gör mig så hiskeligt obekväm. Och alla som säger saker som "Meeen det är inget att skämmas för, det är ju naaatuuuuurligt" kan ju bara dra. I min värld är farmor och farfar är bara kompisar & jag anlände med storken. Tack världen, det var allt jag behövde.

2. Det faktum att en av mina gamla klasskompisar från lågstadiet, som alltid var extremt lugn, sa nej till droger (iofs det gjorde väl alla på lågstadiet), var allmänt helylle och en riktig friluftsmänniska. HON lägger hela tiden ut massa länkar på Facebook till gangster-rap och använder icke godkända svordomar och jag blir så fundersam över hur detta är möjligt. Självklart får gemene man göra vad sjutton dom vill (nästan), men hur kan människor förändras så mycket? Jag är exakt likadan som jag var på lågstadiet, eller nja... Kanske lite längre. Och med kanske lite större insikt i Eygptologins skapelsemyter men ja.... Annars ungefär likadan. Jag får liksom som en inre identisk kris över vad världen är kapabel till, för den är kapabel att förvandla min korrekta gamla kompis som typ slog en på fingrarna med linjalen om man svor, till världens wannabe-gangster - VAD KAN DÅ INTE HÄNDA????? Vill ej veta.

3. Floras bloggbeskrivning. Alltså vad hände där?  "Jag har en förkärlek till sextiotalet och gillar färgkombinationen rosa och rött, gnisslande tulpaner, böcker, att fotografera..." Vad sjutton är gnisslande tulpaner? Hur låter det? Nog för att jag aldrig riktigt varit kapabel att ta hand om blomster, men senast jag kollade så gnisslade inte tulpaner? HAHHAHA tänk att vara hemma hos någon, och så hör man världens mest underliga ljud och säger "Vad sjutton är det där?" varvid din kompis fortsätter läsa sin tidning och säger lite nonchalant "ÄH, det är bara tulpanerna som gnisslar!". HUR rädd hade du blivit då på en skala från 1-10? Svaret är såklart jätterädd. Sådär denhärpersonenvilljagaldrigbesökaigen-rädd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar