lördag 21 september 2013

gifs gifs gifs gifs


Hejsan mina små hälleflundror!
Idag är det min fars födelsedag och i present av mig har han fått Leo Tolstoy's Djävulen och lite ost och kex. Vilket låter som en väldigt märklig present, men min pappa råkar vara väldigt förtjust i just rysk litteratur och ja... ost och kex. Jag tror han blev glad i alla fall, personligen tycker jag att jag förtjänar en världens bästa dotter medalj men vad vet jag. Vad vet jag. (Jag vet allt).

Så nu har det varit lite kalas och farmor och farfar har varit här bland annat, och just nu medans vi väntar på att nästa lass med gäster ska komma så gömmer jag mig lite på mitt rum. Missförstå mig nu inte, jag gillar kalas och de flesta av mina släktingar. Men när jag har umgåtts med väldigt många människor ett tag så blir det lite kortslutning i mitt huvud och jag måste smyga iväg och gömma mig lite på mitt rum. Är också väldigt trött pga har klivit upp klockan 5 de senaste dagarna och dansat runt i Uppsalas korridorer vareviga dag.


Har nu även lärt mig hur man gör gif:s på min dator och jag känner liksom någonstans i min dyrbara matsäck att detta är något ni kommer få se mycket av framöver. Gifs av Julia alltså.

Men innan jag springer ner och hälsar på gästerna som jag precis hörde plinga på dörren måste jag bara berätta om något jättekul som hände idag.
Jag och Axel lekte vår hemliga djungellek som går ut på att man ska säga en känsla + ett djur och så måste den andra härma det. Så om jag säger till exempel "ledsen katt" så måste du härma en ledsen katt tills dess att jag godkänner din tolkning, och då säger man bara "Jag godkänner det!". Vi leker det rätt ofta, faktiskt. Höhö. Coola kids.
I vilket fall så när vi lekte det idag så sa Axel till mig "VILD SJÖSTJÄRNA!" och tyckte han var jättefyndig och jag skrattade i säkert 5min, innan jag lyckades viska fram bakom mitt anlete prytt av skrattårar att sjöstjärnor inte är särskilt vilda kreatur. De ligger ju liksom bara där, och bara tanken på en vild sjöstjärna som löper amok är numer med på min lista över saker jag måste se innan jag dör. Typ det och patriarkatets fall. YEAH.

Okej, nu måste jag gå. Nu är jag ytterst otrevlig. Vi ses en annan gång, amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar