tisdag 3 september 2013

saker jag gör men som jag inte borde göra

Saker jag gör men som jag inte borde göra;

1. Jag bär alltid med mig några tepåsar i väskan utifall jag hamnar jag hamnar i en fika-situation hos någon med bara äckligt te. Belöningen att få dricka gott te överväger det pinsamma momentet där du avslöjar att du tagit med dig eget te. Gå hem earl grey (som vi även vet har legat i det där skåpet sedan 2005 senast en tedrickare var på besök) och hej exotiska frukter och grönt chai-te

2. Ibland skickar jag mycket skumma sms till min mor som häromdagen när jag kommit hem från en kompis och mor och far ej var hemma så skickade jag "Gissa vilken supercool tonåring med de rätta hippa movesen som just nu inhabiterar er lägenhet?". Mamma ringde upp och frågade om jag var full.

3. Jag tänker alltid på mat. Vilket i sig inte är så konstig, mat är ju trots all livsnödvändigt för vår överlevnad. Men jag tänker liksom ALLTID på mat. 90procent av min hjärnkapacitet går ut på att räkna ut hur lång tid det är kvar till nästa måltid och vad jag ska äta då.

4. Stoppa upp pennor i varsin näsborre och låtsas att jag är en valross. Det är ganska kul i och för sig den där halva minuten, sedan påminns jag om hur äckligt det är och att jag faktiskt ska skriva med de pennorna sen. Alla mina valross-moment i vardagen slutar ofta i djuprotad besvikelse.

5. Hålla på med mitt hår. Alltså hahah, jag håller alltid på med mitt hår. Vilket är lite ironiskt med tanke på att jag aldrig stylar mitt hår eller har en specifik "frisyr". Det är bara hår, som har växt ut från att vara kortare hår. Jag går alltid och drar fingrarna genom håret, speciellt när jag är nervös. Återigen är det min fantasi som orsakar detta, ser liksom framför mig hur jag i sann "Leonardo Dicaprio på 90talets senare hälft"-stil nonchalant drar fingrarna genom håret och ler lite snett i din riktning. Synd bara att jag är en 19årig tjej med ocoolt hår. Heh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar