onsdag 18 september 2013

sjukonsdag

Hej där! GLAD ONSDAG!
Igår hade jag världens längsta dag i "skolan" (kallar man universitetet för skolan? 'universitetet' låter så fruktansvärt pretentiöst att säga), tog tåget 07:30 till Uppsala och kom hem vid 18:30, haha. Var jättetrött och framförallt hungrig, men ville så himla gärna hälsa på min farbror och hans fru som var här i stan (och som skulle åka hem senare samma dag). Så jag sprang förbi dem och hälsade på, och sedan cyklade jag hem i 110km/h och satte mig ner och åt. Ack, mat du gudomliga frälsare. Hur skulle jag kunna leva utan dig? (Fun fact: I couldn't höhöhööh).

Idag har jag dock mest vandrat runt hemma, tittat på New Girl (nytt avsnitt!! yay!) & Adventure Time och virat in mig i alla filtar vi har hemma. Det. är. så. himla. kallt. Hade egentligen tänkt åka in till Uppsala idag också och gå på föreläsning, men vaknade imorse och min kropp bara "NEJ! nej... nej...." och vet ni vad jag har lärt mig av livet: Ibland är det bäst att bara lyssna på sin inre röst. Om man inte är schizofren seriemördare det vill säga, då är det nog bästa att lägga från sig kniven ibland och gå och rita lite fina monster i färgglada färger i sitt ritblock istället. Det är terapi för själen. Att rita monster alltså, inte mörda (jag har väldigt lite erfarenhet inom det området så jag kan tyvärr ej uttala mig om det). Alla mina papper från skolan är helt sönderklottrade med små monster och fantasidjur vilket är fruktansvärt oprofessionellt och vårdslöst av mig. Känner någonstans mitt i mitt hjärta att jag aldrig kommer bli någon stor akademiker. Stora akademiker ritar nämligen inte moln-monster som dansar med blommor på sitt häfte om Svenska Ordklasser och allt du behöver veta om pronomen. (Fast de borde göra det).




På grund av att det är läskigt kallt hemma hos oss idag så har jag på mig min jättetjocka kofta som är så gosig. Min mamma säger dock att det är en tantkofta, men vad vet hon. Vad vet hon. Och även om det är en tantkofta så är jag beredd att välkomna pensionärs-koftor in i min garderob då jag ej tror på diskriminering av äldre klädesplagg.

Heh, och nej min mun gillar ej leenden.




Och vidare till DAGENS BÄSTA HÄNDELSE!
Det plingade på dörren och brevbäraren kom med min leverans av böcker som jag beställt. Framför er kan ni se Fantastic Beasts & Where To Find Them och The Tales of Beedle the Bard (trodde jättelänge att boken egentligen hette The Tales of Beedle the Barn vilket är mycket ologiskt nu när jag tänker på det), båda av J.K. Rowling. Samt Trollvinter av Tove Jansson.

Hade också beställt lite superdyr kurslitteratur i form av en enormt tjock bok om Svensk Grammatik, men det visade sig att jag beställt fler exemplar av den så måste skicka tillbaka den... Suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar