måndag 16 september 2013

inlägg nr 200...


 FIRAR VI MED EN LITEN LISTA! Woohoo!
Här är allt ni någonsin velat veta om hejmennej.blogspot.com's ägare.
(insåg nämligen att jag typ aldrig presenterat mig här? hur skum? OCH OFÖRSKÄMT? jag ber om ursäkt)
*skakar din hand*

12/16frågor är tagna ur min "Vänskapsbok" jag fick när jag var ca 7år, ni vet sådan där bok där man antecknade vilka ens kompisar favoritpopgrupp är och alla svarade Backstreet Boys eftersom året var ca 2003.

1. Hur gammal är du?
19jordsnurr. Hihi.

2. Fullständigt namn?
Julia Wiktoria Mattsson. Fun fact: hade egentligen inget mellannamn när jag föddes, och när jag var sådär 9år gammal blev jag väldigt upprörd över att min storebror hade ett mellannamn men inte jag?? Så jag marscherade till mina föräldrar och krävde ett mellannamn och mina kära föräldrar lät mig välja ett själv :)) Så mycket brydde dom sig hehehehe (obs skämtar såklart)... Och eftersom jag var 9år och allt jag ville i livet var att ha ett eget kungarike så valde jag Wiktoria, tänkte nämligen att Kronprinsessan Viktoria verkade ha flyt i den frågan. Dock Viktoria med "W" eftersom jag var lite smyg-hipster och ville vara annorlunda.

3. Hur ser du ut just nu?


Säg hej till mitt mest motiverade jag som drar mig själv i kinden/har en stroke.

4. Vad gör dig glad?
Mumin, människor med skumma hobbysar, djur, sovmorgnar, när man har en jättespännande bok att läsa på tåget, kanelbullar, när Stella har hicka (hon är så förskräckligt söt att man inte kan låta bli att skratta), tjejen i min klass som vid varje paus i undervisningen tar upp sin stickning och fortsätter på sin halsduk (känner henne inte eller något, men tycker hon är ganska så jättecool), klistermärken i form av söta djur & svarta stickade strumpbyxor på rea på H&M  för 30kr.

5. Vad är du rädd för?
Åh, gud nu blev det djupt här. Ogillar väldigt starkt ballonger (speciellt i kombination med barn) hatar ljudet när de smäller, fyrverkerier (dock börjar det bli bättre), läskiga fulla människor (alltså inte ALLA fulla människor, utan bara de som blir läskiga och annorlunda från hur de brukar vara?) och uppstoppade djur. Bara usch.

6. När klippte du tånaglarna senast?
IGÅR!! HAH.

7. Favorit nagellack?
Använder väldigt sällan nagellack då jag helt enkelt inte orkar. Men om jag gör det så är det ofta varma och sofistikerade nyanser av beige. Då syns det nämligen inte sen när nagellacket börjar lossna och falla av.

8. Vad har du gjort idag?
Har  varit i Uppsala och haft lektion i 2timmar, och jag höll min lilla presentation om narvalar. Det gick helt ok. Förutom i början då jag började skratta eftersom jag försökte demonstrera hur en narval såg ut genom att rita på tavlan, men det såg bara ut som en jättestor fisk som blivit spetsad i pannan? Högst oprofessionellt, fy Julia.

9. Hur gamla är dina föräldrar?
De är... vänta nu, ehrm... Mamma är 45år och pappa är typ... 48? Dock fyller han 49 nästa vecka och jag har inte köpt någon present hjälp

10. Senaste köp?


Det var nära att det blev denna superlånga trollkarlskappa i sammet från Myrorna, men jag lyckades övertala mig själv om att jag inte behövde fler kappor. Såg dock fram emot att svepa runt och vara mystisk i min trollkarlskappa...

Så ehm, mitt senaste köp var nog kurslitteratur på Adlibris? Om man inte räknar det faktum att jag gick och köpa turkisk yoghurt på Konsum för en halvtimme sedan, vilket vi inte gör.

11. Vad ska du göra imorgon?
Gå i skolan från 09:00 till 16:00 wohoo! Det är grammatik och föreläsning som står på schemat! Grammatik är min favorit (eller inte)

12. Vad finns på ditt skrivbord?
En hög av obesvarade brev, boken Svenskan i sjuhundra år ligger uppslagen, tusen hårspännen, några pennor, en kinesisk skål, mina läsglasögon & min tekopp som jag precis drack te ur. Samt ca 1000papper som jag ritat på. Borde kanske städa mitt skrivbord. Imorgon.

13. Favorit veckodag?
Gillar fredagar & söndagar mest.

14. Bästa som har hänt idag?
Att jag inte blev totalt sågad under min presentation? Fick till och med beröm för min "personliga stil"? OCH FÖR MIN NARVALSTECKNING?? Herregud, vet ej vad som hände där.

15. Vad har du på dig just nu? 
Blå klänning med krage, svarta strumpbyxor & svart kofta. Eller: uniformen av mitt liv. Har alltid på mig strumpbyxor och kofta + någon klänning av något slag.

16. Har du något smeknamn?
För många.
Exempel: Jullan, Julet, Julis, Jullan-Bullan, Lövet & Braveheart. (den sista kan vara en lögn).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar