onsdag 11 september 2013

heliga öron och adventure time


 Hola amgios!
Precis så hälsar jag på mina föräldrar varje morgon, dock brukar jag försöka variera mina hälsningar ibland så ibland byter jag ut amigo mot senor/senorita. Det är en underbar känsla att känna sig så berest och espanol sådär klockan 6 på morgonen. DET, mina kära vänner, är att börja dagen på rätt sätt.

Idag har jag varit hemma och varit sjuk, vaknade klockan 5 (!!) imorse och skulle egentligen tagit tåget halv 7 men jag bara NEJ, jag har svinont i halsen och har förmodligen tio miljarder graders feber så jag tänker stanna hemma idag. Så mailade min lärare (Ulla heter hon och är jättegosig) i lite panik och frågade om det var någon extra-uppgift jag skulle göra för att kompensera min frånvaro, och hon svarade kvickt att Neeej det behöver du inte göra. Se till att krya på dig och kom sedan tillbaka och lys med din närvaro.
Okej, hon kanske inte sa preeeciiis så men ni fattar poängen.





Så, min dag har spenderats i fin fräsigaste pyjamas + lusekofta och 4lager täcken för att värma min kalla febriga själ, samt kollandes på en hel säsong av New Girl, samt några avsnitt av Adventure  Time. Och sovit, herregud, jag hade en "middagslur" idag på 5timmar. Och nu sitter jag här helt enkelt, jag mår lite bättre nu, så ska försöka släpa iväg mig till skolan imorgon då vi bara har en endaste liten föreläsning. Då är det ju knappt så det märks att det sitter en extra blek och rasslig liten filur med mörkblond kalufs och 2halsdukar på sig i ett litet hörn. Julia Hörntryckarn. Fick en gång frågan i ett personlighetstest om man är en sådan person som helst sätter sig i mitten av klassrummet eller har en tendens att dra sig till sidorna, och som en person som alltid drar sig till sidorna av ALLT (hörn är min grej) och känner sig väldigt iakttagen och i onödigt fokus när hon sitter i mitten av t.ex. ett klassrum KAN JAG INTE LÅTA BLI ATT FUNDERA vad sjutton den frågan betyder. Om man är en person som gärna sitter i hörn, vad är man då? Jag har ingen aning, men något säger mig att det inte är något positivt. Förmodligen att man är invänd, svår och lite mörk i själen.


Vad mer har hänt i den spännande episod som är Julias onsdagskvällar?
HAHAHA jo, just ja. Ehehe. Nu såhär på kvällningen satt jag och kollade på Adventure Time och drack vad förmodligen var min 10:de kopp te (svar ja, detta är det enda jag gjort hela dagen), då jag plötsligt insåg att jag inte minns när sjutton jag senast gjorde rent mina öron. Grejen med mina öron haha, är att de är så patetiskt små att jag alltid drar mig för att göra ren dem. Liksom mina hörselgångar är för små för topsen så det händer inte.... så ofta. Och detta kom jag på då, så jag bad helt enkelt min far om han inte kunde göra rent mina öron . Fräsch tjej, haha men jag var liksom livrädd att det skulle ligga typ en kikärta där inne någonstans av rent öronvax och trycka på min hjärna som sedan skulle göra mig förlamad i benen eller något. Så min far, som nu gjort rent mina öron i 19år, gjorde rent mina öron och hittade inte det minsta lilla uns av öronvax. Seriöst, topsen var lika vita innan som efter? Måste ha heliga öron eller något, herregud, tänk om det är min hemliga superkraft? SJÄLVRENGÖRANDE ÖRON? Tack Jesus!

Så ja, mitt namn är Julia Mattsson, och jag kan inte göra rent mina öron själv. Känn er fria att döma mig.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar