fredag 23 november 2012

en sockerbagare han bor i staden han bakar kakor mest hela dagen han bakar stora han bakar små han bara några med socker på


Håller på att förbereda, bakar och lagar mat.
Ikväll kommer några av mina fina kompisar hit, och jag har åtagit mig uppdraget att laga mat åt dem.
Råkade nämligen utnämna mig själv till falafelmästaren, och nu känner jag att förväntningarna är skyhöga. Hjälp. Jag kommer att bränna allt. Be för mig.

Chokladmoussen blev dock mycket god.
Så om allt går åt skogen med falafeln så utnämner jag mig till chokladmoussemästare istället. Hah, sådeså.

Men som den tidspessimist jag är, så sitter jag nu här ca 2timmar innan gästerna kommer och typ allt jag kan göra i förväg är klart. Känner mig så himla otålig, ungefär som när man var liten och skulle ha kalas och det kändes som flera år innan gästerna kom, eller på julafton när man var tvungen att vänta i ungefär 4 år innan man fick öppna paketen. Ungefär så känns det.

Så, tja.
Som bloggar har man ju vissa förväntningar på sig att visa dagens outfit också.
Efter att ha bytt om ca 1000gånger, så hittade jag min vita långärmade klänning.
Är så himla julpeppad överlag, och jag känner mig alltid som Lucia när jag har på mig den.
Den ser ut som ett lucialinne, eller hur?


Eftersom mitt fejs inte ville samarbeta, och i brist i förmågan att vara attraktiv så klistrade jag dit lite katter som kompensation.
Så innovativt <33333333333


Nu ska jag nog lämna er.
Ugnen plingade precis till, och måste hinna springa iväg och posta lite brev innan gästerna kommer.

Hoppas ni har en fin fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar