måndag 12 november 2012

välkommen till min blogg o.s.v.



Har varit en oerhört hederlig medborgare (moraltant extraordinare) av världen idag, och pluggat och skrivit uppsats nästan hela dagen. Om man räknar bort alla mat- fika och masterchef-pauser d.v.s.  (vilket vi gör, snälla, säg att vi gör det. har extrema behov av att få känna mig duktig)

I vilket fall, där satt jag, fokuserad och målmedveten framför mitt betongblock till dator, när jag får ett meddelande från posten att mitt paket från Adlibris har anlänt.
Rusade upp, vinkade åt min mamma i förbifarten, slängde igen ytterdörren med orden "ska hämta böcker. kommer snart!" och sen var jag borta.

Böcker på posten.
Den som uppfann detta underbara fenomen vill jag leta upp och överrösa med kramar och helgonförklaringar.
Vem du nu än är, vart du än befinner dig: Du är min Gud.





Mina nya böcker är (från vänster):
1. The History Of Love, Nicole Krauss.
Jätte-exhalterad över denna, har läst utdrag ur den tidigare. Verkar vara bäst. Anledningen till att jag gjorde hela beställningen i första hand, de andra följde liksom bara med som en bonus. Det går ju inte att bara beställa hem en bok, eh?
2. How To Be A Woman, Caitlin Moran.
Egentligen inte alls den typ av böcker som jag brukar läsa, men den blev rekommenderad av en vän till mig som alltid ger utmärkta boktips, så jag tänkte ge den en chans. Verkar rolig.
3. Hungerelden, Eriksson & Axlander Sundquist.
Läste 'Kråkflickan' när jag var i Egypten. Den var väldigt spännande, och jag dog när jag insåg att det var en trilogi och att jag var tvungen att vänta på nästa bok. Är annars inte så mycket för deckare, men denna kan faktiskt rekommenderas.



Alltså, hur fint? (Ur The History Of Love)
Ska nog läsa lite nu.
Man kan ju inte plugga i all evinnerlighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar