söndag 3 februari 2013

god morgon på er


Hm, yes.
Är fortfarande sjuk och ligger nerbäddad i sängen. Mår dock betydligt bättre idag, och är bara sådär irriterande sjuk fast ändå inte, men samtidigt inte tillräckligt frisk för att kunna göra någonting alls. Men det gör mig faktiskt inte så mycket, jag får vila idag. För imorgon måste jag vara frisk, ska iväg och intervjua några till mitt PA på morgonen (måste kliva upp pinsamt tidigt usch). Men det ska bli ganska kul faktiskt, tror jag... är ganska så nervös också. Sådana här situationer gör mig stressad usch. But I will survive.

Efter mycket om och men så beställde jag min balklänning igår också, haha ja jag vet. Förlåt men alla i min årskurs borde sätta sig ner i en ring, ta varandra i handen och ta några djupa andetag och lugna ner sig lite över studenten. Liksom herregud, det är inte hela världen om du inte redan vet vad du ska ha för balfrisyr. LIFE GOES ON. Sedan gör det ju hela saken mycket enklare om man är en obotlig pessimist och inte har alltför höga förväntingar. Billigt är det också.

Sedan har jag även aldrig fattat grejen med att lägga ner absurda mängder pengar på studenten & studentbalen? Vad har jag missat??
Jag trodde hela grejen handlade om att du var exhalterad över att gå ut gymnasiet, inte att du skulle få skutta runt med en diamantprydd mössa  för 5000kr och leka maharadja  hela dagen. Chilla ner några hekto, så som man sa under 90talets glansdagar. Det är bara en mössa, du ska ha på dig den EN dag. Förlåt, men jag förstår verkligen inte. I just don't. Det är så sjukt hur materiell och äcklig vår kultur är ibland.
Alltså, visst jag förstår tjusningen med att ha på sig en fin balklänning och klä upp dig osv, men tror du inte att du kringgår syftet litegrann? Eh? Bara... ta det lite lugnt. Du stressar upp mig som inte ens var stressad till att börja med.

Men jaja, ni är fria att ignorera mina visa råd och spendera din förmögenhet på "den bästa dagen i ditt liv" osv. Jag kommer stå bredvid med min billiga studentmössa och balklänning från Asos.


Mvh
glada livsoptimiska tjejen




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar