måndag 4 februari 2013

meddelande från pestkvarteren

Okej, panik, vad sjutton gör jag nu?
Samtliga medlemmar i min familj har fått magsjuka, dvs ALLA utom jag. Tänker aldrig lämna mitt rum, magsjuka är det äckligaste jag vet usch usch usch.
Har redan gjort korstecknet 7gånger (i såna här situationer behöver man Gud på sin sida) och isolerat mig på mitt rum och håller andan när jag passerar infekterade familjemedlemmar.

Vad är nästa steg? Hatar det här, usch blä. Det värsta är att alla är så himla ynkliga och ojiga av sig i min familj när de är sjuka, så de väntar sig att jag ska ta hand om dem också. Man bara HAHA nej tack, vik hädan du onda ande.
Går dock ner på nedervåningen ibland och ser till så att de har tillräckligt med Coca-Cola för att klara sig och petar på dem med långa pinnar för att kolla så att de lever. Men det är allt, jag vägrar bli sjuk. Fyfan usch.



Känner mig som den sista överlevande från pesten, alla andra har fallit. Jag sitter ensam kvar inuti en ring av salt och alla onda andar svävar omkring mig. Kanske ska börja föra en logg på handlingsflödet också genom att rista in budskap på mina väggar: DAG 4 - ännu en insjuknad, slutet äro näro. Och annat filosofiskt strunt man har en tendens att skriva när epidemier knackar på dörren i sann apokalyps-anda. FÖR SÅ KÄNNS DET.

Ska återgå till att smörja in mina händer med den resterande handsprit jag har kvar från Egypten, tills händerna svider och be för mitt liv.

1 kommentar:

  1. Åh håller alla tummar att du inte får magsjuka, usch ja de är verkligen hemskt! Varit med om liknande, man vill helst ha någon slags mask på huvudet och gömma sig under ett fort av täcken! x) Hoppas du klarar dig ifrån det!

    SvaraRadera