torsdag 14 februari 2013

happy valentines etc



Glad Alla Hjärtans Dag!
Förlåt, jag föll under grupptrycket och kunde inte låta bli att fira lite ändå. Pardon alla ni som får mord i sinnet varje gång ni hör talas om denna "högtid", men jag råkar vara en sådan människa som tar varje chans jag får att fira min egna spektakulära existens (genom att äta choklad).

Så, när jag vaknade imorse så lämnade jag den pyjamasen jag burit de senaste dagarna under min sjukdomstid och klädde på mig "riktiga" kläder. Så himla skönt. Gick dock lite all-in och drog på mig det finaste jag kunde tänka på just då, vilket slutade någonstans vid sekelskiftet och lite Downton Abbey. Sedan åt jag frukost i en evighet, gick till biblioteket och strosade lite, fikade med lillebror, åt god mat och fick choklad av mamma.

Alltså, att dejta sig själv kan ju vara den bästa idén någonsin. Dock är det inte bara något jag gör på Alla Hjärtans Dag, jag älskar att gå på museum själv en regnig söndag, ta långpromenader utan mål och att laga precis den maten jag vill ha. Det är så himla mysigt att leva så, att liksom ta hand om sig själv.

Ska sluta där, blir lite rädd att life-coachen Julia tar över och snart börjar med "ÄLSKA DIG SJÄLV - VAR STARK OCH RÄDS ICKE" osv osv. Har nämligen något av en känslomässig gråtperiod för tillfället, och känner därför att risken är stor att det slutar så. Började grina igår när jag gick in i vardagsrummet och såg att min lillebror kollade på Spirit (ni vet den där disneyfilmen med vildhästar), började grina helt spontant.
Alltså. Vad. Händer.

Jag skyller på Februari, jag tror faktiskt ärligt talat att Februari kan vara den värsta månaden någonsin. Den är liksom lite elak mot alla.
Men det överlever vi.

Hoppas ni har haft en trevlig Torsdag i alla fall!

               

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar