onsdag 13 februari 2013

tisdagens sjukdag

Nämen tjena!
Var hemma och var sjuk igår, har varit lite sådär halvsjuk-fast-ändå-inte i typ en månad nu vilket har svängt av och hälsat på med lite feber, vilket är otroligt irriterande. Liksom precis när jag tror att jag är frisk så blir jag sjuk igen. Och igår var en sådan dag,
en liten feberdag med lite guldglitter i form av rethosta. Ah, insjuknade i vilket fall inte magsjuka, tack gode gud jesus kristus allena helga vare ditt namn.
Men på grund av tidigare nämnda företeelser så spenderade jag min dag igår med att släntra runt i lägenheten och nästintill dö av uttråkelse. Så jag bestämde mig för att dokumentera min icke händelserika dag lite.




Här är min officiella sjuk-outfit, har alltid på mig detta när jag är sjuk då jag inte är något stort fan av mjukisbyxor. Har aldrig förstått hypen med mjukisbyxor, det är ju inte ens bekvämt???
Och ja, jag vet. Ni sitter just nu febrilt med erat anteckningsblock i famnen och antecknar så vilt att mustaschen virvlar i vinden från sidor som flyger i takten av den ristande pennan. Men det får ni ta mig sjutton stå ut med,
för jag är sjuk och då är ni skyldiga att läsa mina tråkiga inlägg om snorpapper och
"hur man bäst viker en filt för att slippa frysa"-tips.
Nej, skoja. Förlåt, vad otrevlig jag är
PLEASE DON'T LEAVE ME




Kokade tomatsoppa, vilket är det vackraste i hela världen. Kan leva enbart på tomatsoppa och knäckebröd, mmmm maaat.
Dock ser det inte särskilt aptitligt här då det ej är klart ännu. #spya


Men här är den klar! Ooooh imponerande julia
(är faktiskt ganska stolt på riktigt)
(råkade stava "stolt" med å först och bröt ut i ett spontant fnitteranfall, jag har varit ensam alltför länge haha)


Sedan praktiserade jag det jag i flera år har förberett mig på genom intensiv träning och avklarat den svåraste nivån och svarta bältet inom: dvs att vila.
Här är jag (eller tja, mina ben i alla fall)  och Stella som sover i en hög i mitt knä. Hon drömde jättekonstigt hon typ låg och sparkade mig i sidan lite då och då, så fort jag höll på att somna, och höll på att knuffa mig ur soffan. Den otacksamma lilla korven. 



Satt sedan och hostade ur mina lungor framför Netflix och började kolla på The Borgias, och första avsnittet handlade passande nog om ett påveval hoho.

Och tja, det var ungefär min sjukdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar