fredag 5 april 2013

lite bilder




Igår var dessa små typer här på middag.
Vi åt tacos (vilket var äckligt gott) och nivet... pratade och sånt.
Blev så himla mätt efteråt och vi kunde knappt röra på oss ett tag, men efter att vi hämtat andan så gick vi på en liten promenad. Här framför den vackraste byggnaden i hela Gävle, gråter vid tanken på att det ska bli en högstadieskola, det är MITT SLOTT.



Blåbärspaj till efterrätt!



Och ja, eheheh... Ej arangerad bild.
Påskägget bara råkade ligga lite spontant på bordet i närheten av en blomstrande (?) blomkrukan. Ville bara visa att jag drack lemonad. Lemonad är bland det bästa jag vet. 



I Tisdags så var jag på Länsmuseet med min lillebror, jag har nämligen tagit på mig ansvaret att få in lite kultur i vår familj genom att tvinga alla att gå på museum med mig. Oftast är det bara Axel som vill följa med, och jag tror att trots att han brukar sucka ganska djupt när jag säger att vi ska gå på museum och att han måste lämna sitt tv-spel, så brukar han tycka att det är ganska kul. Dock tycker han ej om modern konst, bara den snurrande geten längst upp.



Och ah! På påskafton träffade jag denna typ som är min farfar. Han och farmor har nämligen varit i Turkiet och kom intravandes genom dörren i solglasögon och fez. Vet ej om jag vill skratta eller gråta åt det faktum att han vandrat runt i denna mundering på Gävles gator, men de gav mig ett påskägg så de är förlåtna för all förödmjukelse de kan ha framkallat. 



Och en annan dag på påsklovet ritade jag ett grinigt spöke med färgglad utstyrsel. Och jag vet inte varför men han gör mig så otroligt lycklig och om detta spöke fanns på riktigt skulle jag krama honom varje dag. Han är liksom så sur och trumpen så att man bara vill göra honom glad och åh åh <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar