lördag 27 april 2013

en yr lördag

Hallå där,
kände för att skriva ett litet annorlunda blogginlägg från vad jag brukar idag. Inte så mycket flamsigheter den här gången, då jag inte riktigt känner mig särskilt flamsig idag. (Flamsig är förövrigt ett underligt ord).

Idag har jag inte mått jättebra *deprimerande låt spelas i bakgrunden* haha och nej, inte psykiskt utan fysiskt. Jag vet inte om ni vet om detta eller inte, men jag har väldigt lågt blodtryck vilket leder till att jag ibland blir väldigt yr och har lätt för att svimma. Och det är alltid som värst på våren/sommaren, jag vet inte varför, kanske är det värmen eller något som triggar det hela. Eller så är det så att jag har blivit ett sådant internetdjur att inte ens min kropp klarar av dagsljus längre, hahah... I vilket fall så vaknade jag upp imorse och höll på att svimma och var bara allmänt jätteyr, vilket är en ganska obehaglig känsla, och kände mig bara ganska svag och... typ genomskinlig. Lite som Ninni i Mumin.

Så jag bestämde mig för att stanna i sängen, eller bestämde och bestämde... jag hade inte riktigt något val. Ehrm. Men det var ganska trevligt ändå, trots omständigheterna. Jag kollade på minst 10 avsnitt av Mumin och drack ört-te. Sedan kom mamma och pappa hem ifrån affären, och de hade köpt dadlar åt mig. Älskar dadlar så himla mycket, det smakar som kola fastän det är typ en frukt? Hur fantastiskt?

Jag mår dock lite bättre nu, så nu tänkte jag försöka ta itu med allt plugg jag inte kunnat göra tidigare idag. Yay!

                
Bild från Juli 2012, tagen av min vän Gunnel. 

1 kommentar:

  1. Alltså okej, kommentarsbombar nu men - dadlar är underbart?? Älskar det också av samma anledning som du, typ karamellsmak fast nästan godare, mmmm, dadlar...

    SvaraRadera