fredag 5 april 2013

så professionell

 Hejdär bloggen!
Vilken dag, en sådan där alldeles... äventyrar dag.
Har gått runt och känt mig oerhört professionell idag, imorse klockan 11 (ja imorse) hade jag arbetsintervju via Skype om ett jobb som hjälplärare. Vilket gick relativt bra... tror jag? Blir paranoid nu. Men ja, för att vara min allra första arbetsintervju kände jag mig ganska duktig. Fick lite spontant visa mina pedagogiska färdigheter också genom att visa hur man löste en exempel-ekvation. Mitt hjärta sjönk hundra meter ner i havets djupaste ocean när han nämnde ordet "ekvation" och "lösa". Tack gode gud att jag kom ihåg hur man gjorde.

Imorgon väntar mig ännu en professionell vuxendag då det är högskoleprovet. Av någon anledning känner jag mig lite exhalterad inför det hela, trots att jag inte har pluggat det minsta inför det, eller har tagit det förut.. ehrm. Men mina övriga betyg är redan så pass bra, att jag känner att det är lite struntsamma om det går dåligt. Dessutom är jag ett fan av alla event där man får ta med sig egen matsäck till, jag går alltid all out och gör det hela till en picknick. Helt ärligt, om jag lade ner lika mycket tid som jag gör på att planera min matsäck som jag gjorde på att plugga skulle jag ha MVG i alla ämnen och 2.0 på högskoleprovet.

En annan anledning till att jag känner mig lite positivt inställd är att jag har köpt en ny pennkjol, vilket borde ge mig ytterligare vuxenpoäng om jag har på mig den imorgon. VÄLPLANERAD MATSÄCK OCH PROFESSIONELLT KLÄDD vad mer kan de begära. Att jag gör bra ifrån mig på provet kanske??
Meeeh.

Nu ska jag läsa igenom mailet om vart jag ska vara imorgon en sista gång, och sedan kolla på ett avsnitt Poirot. Älskar Poirot mer än allt, han är så mysig. Min kompis Emma tycker dock att han ser pervers ut?? Alltså va? Ej logiskt alls. Han är ju jättegullig och superduper smart och så säger han alltid så bra saker. Han är typ den ultimata mysfarbrorn, som man kan klappa på huvudet då och då. Typ han och Maggie Smith skulle jag vilja ha boendes hemma hos mig, och så kunde vi diskutera mord och mysterier över en kopp te varje morgon.

                                     


Poirot <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar