måndag 22 april 2013

måndag

Sitter i skolan just nu och är lite busig. Hehehhehee. Så tänkte att jag lika gärna kunde göra ett hederligt gammalt blogg-inlägg.
Vi i klassen var snabbast på skolan att svara på någon enkät så vi fick pris i form av klubbor av vår lärare. Är egentligen inte särskilt jätteförtjust i klubbor, men blev av någon anledning jätteglad och det var supergott? Är det ett tecken på hur extremt snål man är när man plötsligt börjar slå frivolter över gratis-klubbor i skolan?
Äsch, låt oss inte analysera detta ytterligare. Fint var det i alla fall och nu kanske jag överlever mitt individuella val i eftermiddag. Vi ska diskutera etiska modeller och jag tycker inte om det. Lyckas alltid nämligen klämma ur mig något ofinkänsligt och så vänder sig alla om i min grupp om och kollar på mig sådär konstigt. Sådär "wow den där tjejen har ingen moral alls", som förra gången en tjej berättade om sin brorson och hur mycket han betydde för henne hur han var värsta ängeln osv osv. Och alla blev jätterörda och så vände de sig och kollade på mig och jag bara "Alltså, jag tycker inte riktigt om barn.". Och så den blicken. Ack den blicken.

              

Ett annat problem som uppstått är det faktum att jag på onsdag ska på 50dagarsfesten. Vilket för er som inte vet (I don't blame you, visste inte ens om att det fanns förrän någon månad sen) är en fest för att det är 50dagar kvar till studenten. I Gävle. Med samlade 3:or från Polhem, Borgis och Vasa. YAY människor eller nåt. Men jag ska gå, jag ska gå. Det kan nog bli ganska kul ändå, ber dock en stilla bön till Gud att x antal gamla klasskompisar inte är där. Och att det inte ska vara alltför trångt. Ett annat problem är att det tydligen är 90tals-tema?? Hade ingen aning om att man skulle klä ut sig. Hahhaha lycka till, Julia. Faktumet är ju nämligen att jag är extremt ofashionabel och hänger inte med i svängarna, och jag vet inte ens om min garderob ens skulle kunna anpassa sig till 2013tals tema och ännu mindre 1990tals tema?
Hur ska detta gåååååå.
(Satsar 50spänn på att jag kommer krisa på onsdag och sedan slutar det med att jag går dit i mina vanliga kläder ändå).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar