torsdag 13 december 2012

lucia-torsdag.


Hej där,
jag glömde mössan hemma idag. Och det var 20minus ute, så när jag kom hem med halvt förfrysta öron gick jag och tog världens längsta bad och tinade långsamt upp.
Nu känns det mycket bättre, och mina öron är glada och spralliga igen.

Det var Lucia idag också, jag gick upp lite extra tidigt för att kunna kolla på Lucia på tv samtidigt som jag åt frukost. Sedan kastade jag på mig kläderna och sprang iväg till skolan (det var där i farten jag glömde mössan förövrigt). För det var nämligen Lucia i skolan också, så idag har jag sett ett riktigt och ett falskt(?) luciatåg.
Tycker så himla mycket om Luciafirande, det är så fridfullt (även om skolans kanske inte var... riktigt lika fridfullt som det på tv, men fint ändå).

Bild lånad av fröken Åberg.

Imorgon ska jag till Stockholm med Sara och Matilda, vi ska köpa julklappar och vandra runt i vår snöiga huvudstad.

Nu ska jag gå och läsa lite tänkte jag, fick sådan himla lust att göra det efter att jag att ha varit på Akademibokhandeln och klämt lite på böcker idag efter skolan. Vill köpa minst tiotusen nya böcker just nu, och klä alla mina väggar med bokhyllor. Men är i princip pank efter att ha köpt alla julklappar... Det får bli efter jul helt enkelt!

Hoppas att ni har haft en trevlig dag, och att ni tagit god hand om era öron i detta kyliga väder.
Det rekommenderas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar