tisdag 4 december 2012

varför vintern är så himla bra.

Bild från i juni

En av de få negativa sakerna med vintern är att man inte kan ha på sig sina finaste klänningar.
Det går ju såklart, om man verkligen vill.
Men det är inte lika roligt när man måste trycka in en stickad tröja under, och 4par strumpbyxor.

Så för att peppa upp er lite, så har jag gjort en lista på saker som är bra med vintern.
Här är den!

1. Alla stickade kläder, framförallt varma tröjor.
2. Att sätta sig framför spisen när man kommer hem, och läsa en stund medans man långsamt tinar upp.
3. Hur det kommer vit rök när man andas, och om man lutar huvudet bakåt och andas ut tungt känner man sig som en eldsprutande drake.
4. Julens dofter, speciellt kanel och kardemumma.
5. Hur snön knarrar under skorna.
6. Glögg & pepparkakor.
7. Spontana filmkvällar där man bara sitter inne och dricker te med sina kompisar, och pratar långt in på natten.
8. Julbaka! Den 21:a december ska jag julbaka med några klasskompisar hela dagen, och så ska vi kolla på töntiga julfilmer.
9. Att kasta sig i snöhögar och åka pulka.
10. Att kika ut genom fönstret när snön faller.
11. Åka skidor, helst med någon man tycker om, så att man kan skratta tillsammans när man är kass och ramlar.
12. Att få krypa ner under täcket på kvällen, och det känns som det varmaste och gosigaste saken i hela världen.
13. Julmusik.
14. Handla julklappar & slå in paket.
15. JULAFTON <3


Så, vet ni vad?
Mina klänningar är ta mig tusan värt det.
Jag viker ihop dem försiktigt, och gömmer dem i min garderob tills våren kommer.
Och tills dess tänker jag ha sprungit minst 4000varv runt julgranen, förätit mig på pepparkakor och åkt skidor tills benen går av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar