söndag 23 december 2012

merry x-mas


Okej, om typ 2timmar är det julafton allesammans. Hur underbart och fint är inte det?
Har hjälpt mamma att laga mat hela dagen, och städat hela huset.
Sådant som annars är skittråkigt, men eftersom det är jul, så är det jätteroligt.

Jag är också helt okej med att göra i princip vad som helst bara jag får lyssna på julmusik och sjunga med i Gläns Över Sjö Och Strand med Tommy Körberg. Ja, I will clean your toilet. Ge mig bara Tommy och toalettborsten så kör vi!
Okej, kanske inte.
Men nästan så exhalterad är jag inför julen.

Har även julstädat mitt rum (någorlunda, har ej dammsugit bakom sängen för sånt gör man bara inte), samt vikt min finaste klänning och lagt den på stolen, och på elementet hänger mina nytvättade strumpbyxor.
Man måste vara fin på julafton,
det är en sådan oskriven social regel som man bara måste följa. Såsom att man köper presenter när man är bjuden till någons födelsedagskalas, säger tack när någon räcker en bordssaltet och inte klöser ögonen på din lärare när hen en vacker dag utbrister "Idag ska vi börja med ett grupparbete, och jag delar in er i grupper!".

Så är det bara.
You cannot escape,
Julen är här vare sig du vill det eller inte.

Så sätt på dig dina strumpbyxor.

Rätta till kragen.

Konversera med dina släktingar.
(förbjudet att gömma sig på sitt rum, det är dock okej att gå dit ibland och andas, ta ett djupt andetag, sedan springa ner och försöka att låtsas om farmor som frågar varför du inte har någon pojkvän)

Och titta på alla jultv-program som du har sett tusen gånger förut.



Så ses vi igen den 25:e!
God Jul <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar