onsdag 9 januari 2013

bilder från julafton

Tog inte särskilt många bilder på julafton, på grund av var alltför upptagen med att umgås med min kära släkt och av att äta skumtomtar (knäck är äckligt). Ovan ser ni ett prydligt  exemplar på vår julgran + några av julklapparna. Mina föräldrar är typ Grinchens barn och hatar allt som har med juldekorationer och julhets att göra, så vi barn får helt enkelt nöja oss med denna lilla gran. Men den är fin ändå. Den heter Bengt, har jag och Axel bestämt.

I år var släkten hemma hos oss i vår lilla lägenhet, och vi var heller inte särskilt många. Bara (obs!!!) 8stycken. Vilket var himla mysigt. Föredrar faktiskt den här typen av julfiranden.

För att ytterligare illustrera den fina julstämningen i vårt hus infogar jag  denna bild på min kära bror.
Visst blir man nästan rörd?

Julmaten <3
Det finaste i år var faktiskt att jag som vegetarian fick ett eget litet julbord med vegetarisk janssons frestelse, falafel, potatis och diverse småsaker. Yay!

Julgrisen/julhunden som dagen till ära hade ett rött litet snöre runt halsen, som hon slet av sig direkt efter bilden tagits.
Jag och Stella har dock ett avtal om att nästa jul så ska hon ha på sig det HELA dagen. Sådeså.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar