tisdag 22 januari 2013

hej ledig tisdag och gul tekopp

Med närmare eftertanke och noggran genomläsning av föregående inlägg så börjar nu även jag fundera över mitt mentala välmående, speciellt efter att ha skrivit klart min uppsats om psykiatrivården. Hahaha, står dock fast vid att Snigel-Bert är ett vackert namn, och om jag någonsin träffar en fin snigel på någon av min promenader ska han/hon (det är ett könsneutralt namn, precis som Kim förutom att ingen har hetat Kim sedan '83)  få äran att döpas till det. Men men, nu ska vi inte ägna ytterligare ett inlägg åt sniglar.

Idag skulle jag egentligen ha haft Religion (min enda lektion), men precis när jag stod och plockade ihop skolväskan fick jag höra genom the magic of facebook att vår lärare var sjuk. Blev dock ganska besviken över att vara ledig, haha, hade verkligen sett framemot att ha Religion igen. Så himla kul ämne.
Men istället har jag idag alltså varit ledig och tittat på säsongsavslutningen på BBC:s Robin Hood, vilket var så himla spännande och sorgligt att jag sedan nästan inte kunde koncentrera mig på min uppsats. Det var liksom varannan sekund tråkig källmaterial och sen bara "NEEEJ MARIAN!!!" i mitt huvud som pågick. Ett mentalt krig. Jag hatar att jag alltid blir så känslomässigt involverad i allt jag ser eller läser, alltså ugh, jag orkar inte fler mental breakdowns och depression på grund av tv-serier. Är förövrigt rädd för att jag snart ska ha sett upp alla bra tv-serier i världen med tanke på hur jag slukar allt som kommer i min väg, och sedan är tvungen att sitta och kolla på repriser av Så Mycket Bättre (sämsta programmet någonsin, alltså svt SKÄMS på er jag är besviken) until the end of my days.




Trots att min dag inte började särskilt bra, så är jag nu på superbra humör.
Två uppsatser skrivna på två dagar och jag ligger före min planering i Egyptologi. Yeah, go Julia.
På bilden syns även min favoritmugg i hela världen, har 3st likadana, bästa tekopparna någonsin. Te smakar aldrig så gott som i de muggarna, dessutom är de sådär fult 70talsgula vilket gör att jag tycker att jag bara älskar dem lite mer, och så är de precis lagomt stora för att man ska slippa gå och ta påfyllning var 20de sekund.

P.S.
Mitt hår är extremt ruffsigt och jag borde verkligen klippa mig.

P.P.S.
Jag är inte tunnhårig, har bara extrem ljushårig/ginger/whatever-utväxt vilket gör att man ser lite skallig ut.
Mmm, mycket charmigt.

P.P.P.S.
Jag har ingen avsikt att göra något åt de två ovanstående punkterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar