onsdag 9 januari 2013

storlien bilder

Fortsätter min massiva bildbomb med bilder från årets skidsemester i vår stuga i Norrlands mörkaste dal: Storlien. Där det myllrar av norrmän som vill köpa billig gulaschsoppa på konsum och frakta hem till Norge, alla färdas via skoter eller skidor, där man skrattar åt stockholmare som ramlar i backarna och alla bär enligt en oskriven regel en uniform av vargtröjor kompletterat med den obligatoriska flanellskjortan som inte tvättats sedan vintern '73.

Viktig fakta om Storlien: Kungen har en stuga där, ligger norr om Åre och är därför helt bortglömd och ja, Pistvakt och 'Svartlien' är en parodi på Storlien. Då förstår ni kanske hur illa det är.

Trots allt detta älskar jag mitt lilla Storlien, som den folkskygga människa jag är så njuter jag av att bo i vår varma träklädda stuga med superfluffiga täcken och kamin. Hur fina backarna är och hur det är otroligt lite folk som åker jämfört med andra skidorter, vilket är helt underbart.

Såhär ser stugorna ut utvändigt.

Och invändigt, featuring 3 exemplar av Syskonen Mattsson, samt den florerande träpanelen så långt ögat kan se.

När vi inte åkte skidor/snowboard/snöbord hööhhö, vilket vi i princip gjorde nonstop 6timmar om dagen. Så hade vi rast och satt inne, drack te (förutom min mycket  fåniga skäggprydda bror som dricker kaffe uschusch) och spelade kort eller kollade på tv.

Eller om man hette Stella så satt man mest bestämt på golvet med tungan ute och försökte äta upp allas mackor. Vilket också är ett fint sätt att spendera sin semester.

Mammas årliga arrangerade gruppfoto. "Sätt er ner så får jag ta kort!". Lättare sagt än gjort när man har pjäxor hahah, höll inte på att komma upp sen. #graceful #girl #1994

HAHAHHA alltså älskar mammas bilder, dat ass.
jaja, i vilket fall så lärde Arvid och jag Axel att åka skidor i den knappt lutande barnbacken.


Vilket gick mycket bra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar