tisdag 15 januari 2013

juliadolien regler


Okej, eftersom ingen svarade på min fråga i tidigare inlägg (så ensam hahaha ugh).
Fast det gör egentligen inte så mycket, jag gillar att bestämma själv. Därifrån kommer förmodligen min skräck för grupp-projekt och folkmassor.
Detta är ju trots allt Juliadolien, landet där Julia styr och därför skriver jag alla regler och låtsas att era åsikter är viktiga hahah.

Detta är vad jag har bestämt om mina blogg-regler (kommer förmodligen bryta alla men jaja):

1. Mindre identiteskriser - jag som människa har en tendens att ständigt ifrågasätta och bli rädd för ca allt i min omgivning, och vissa kvällar när jag sitter hemma och bloggar så sköljer min social anxiety över mig och jag skriver ner allt jag tycker är jobbigt. VILKET inte är bra då jag senare får lite ångest över att jag skrev det på bloggen, ångesten här framkallas av att jag har problem att uttrycka mig själv i skrift ibland.
Så för att sammanfatta: jag skriver om ångest, och får ångest för att jag skriver att jag har ångest. Liksom vad
Jag bestämde därför att det är bäst att jag slutar förvirra er alltför mycket (ser ni? jag kan ej ens förklara detta), och helt enkelt skriva mycket lite eller inte alls om detta. För alla våras välmående.

2. Skriva om fina saker - ska försöka skriva lite mer om sådant som gör mig glad och saker som är så förskräckligt fina att man vill resa sig upp och springa några varv i lägenheten för att man är så glad. Alltså mer litteratur, klänningar och vackra landskap.

3. Variera mitt språk mer - speciellt sluta överanvända orden: 'åh', 'fint', 'förövrigt', 'tendens', 'hörn', 'ca' och 'nej' (det sista kommer dock inte att hända).


Det är ungefär allt.
Hoppas ni har läst Juliadoliens regler och memorerat dem, för jag vägrar rabbla upp dem igen.
Känn er även fria att skrika till i kommentarerna om jag bryter mot några av dessa regler. Guldstjärna till er och papperskorg till mig.

Nej, God Kväll! Nu ska jag kika på QI, dricka te och börja på den där helvetes uppsatsen. Blä.

                                        

1 kommentar:

  1. nooooo inga regler, jag tycker juliadolien ska vara en anarki där julia härskar och gör whatever julia vill. för det är kul och så

    SvaraRadera