onsdag 9 januari 2013

twin peaks


Har väldigt lite att säga idag.
Fryser lite efter att ha gått på en långpromenad, dricker te och skriver uppsats, kikar på Mad Men emellanåt och tackar alla mina gudar jag icke tror på att jag inte är född på 50talet.

                                          
Lämnar er med ett litet collage på världens bästa Dale Cooper, från världens bästa Twin Peaks.
Kan starkt rekommendera den serien förövrigt, om man gillar lite mystiska serier med dansande dvärgar, FBI-agenter och 80tals High School drama.
Vet att jag säger detta hela tiden, haha. Men Twin Peaks är verkligen min favoritserie of all times. Det är så fruktansvärt bra. Varning dock: det tar ett tag att förälska dig i serien, och när du väl gjort det så kommer den att riva ut ditt hjärta och lämna dig kvar snyftandes på golvet med tusen frågor som alla börjar med "VARFÖR??". Ungefär. MEN DET ÄR VÄRT DET.
Så sluta upp med att knyta dina skor nu, och gå och kolla på Twin Peaks.

                                     
Bild från i höstas då jag, Sara och Matilda kollade igenom alla säsonger av Twin Peaks. 

Vi ska snart ha ett återföreningsmaraton av serien, då Twin Peaks helt enkelt är en serie man måste se några gånger för att riktigt förstå sig på.
Tack vare Sara och Matilda är även denna, ehm, oerhört vackra sång härmed soundtracket till mitt liv. Så himla 80tals cheesy, och varje gång vi möts är det minst en person som brister ut i "Tooogetheeer foreeeeeveeer in looooooooooveee" i James vackraste röst.



Alltså jag känner verkligen hur min blogg långsamt  förvandlas till Julias film- och bokklubb. Men vi visste nog alla att det skulle sluta såhär. Förr eller senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar