torsdag 17 januari 2013

one cat please

Hej mina små knölvalar!
Detta är den andra hälsningen jag skriver sen jag bestämde mig för att hälsa på er olika varje gång jag skriver ett inlägg... min fantasi tryter redan, förlåt menade ej att kalla dig för knölval, you're beautiful JUST THE WAY YOU ARE <333

(visst tänker ni också på den där hiskeliga låten med... Bruno Mars? när ni läser detta. om inte annat så gör ni det nu. haha varsågod, från mig till dig. var vänlig ta ansvar för dina kräkattacker själv).

Julia har återvänt efter några dagar av mycket intensivt plugg och har i princip vaknat varje dag: ätit frukost och tittat på Mad Men i 3timmar, sedan pluggat 3 timmar, sen kollat på Mad Men i 3timmar o.s.v. Har stirrat på så många elektriska skärmar den sista tiden att jag börjar få för mig att de elektriska signalerna snart kommer att bryta sig in i min hjärna och börja dansa jitterbugg på mina hjärnnerver.

Min något teknofobiska sida går verkligen inte ihop med att jag är besatt av film, ze internet och allt på min dator. Älskar dem och hatar dem samtidigt. Ack o ve.

Misstänker starkt att jag i mitt tidigare liv var en otroligt konservativ och smårund engelsk man i stil med Hercule Poirot, fast liksom en sådan som fnyser åt 'ungdomen' och tar varje möjlighet som kommer i hans väg att gnälla på samhället och de oborstade gatorna. Och liksom ibland så kryper han in i min hjärna och förvandlar om hela mitt logiska sinne, där jag sitter i frid och fröjd i min läsfotölj, och viskar superläskigt "Juliaaaaaa... flyyy från det moderna livet..." och börjar rabbla om hur det är djävulens påfund och hur världen kommer gå under. Och jag blir livrädd och springer ut och gömmer mig bakom första bästa buske och börjar leva mitt liv som en modern Robin Hood, fredlös i skogen.

Vill ni veta varför Robin Hood inte var bosatt i Sverige? Därför att han hade frysit ihjäl om vintrarna, han och broder Tuck hade en vacker decembermorgon klivit ur sina små hyddor i skogen och ramlat ihop. Och där går min plan om att fly till nästa skog och gömma mig från alla världens ansvar i kras. Sjuttsingen också. Curse you swedish weather.

P.S.
Lisa, din häderska. Vet ej vart du har hört dessa lögner men Ernst är bäst i världen, och det är liksom common knowledge att alla försöker störta de goda människorna. Se bara på [insert random politican/Jesus/hero of choice here]! Precis. Ernst försökte säkert bara vägleda, i form av mentor, de minderåriga flickorna in på rätt väg i livet. Få dem att se ljuset i slutet av tunneln etc. Det är därför han är så solbränd (höhöhö alltså mina ordvitsar är så fenomala).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar